Cards Against Humanity on aikuiseen makuun suunniteltu bilekorttipeli, joka on täysin omassa sfäärissään ja jonka markkinointitaktiikka on vähintäänkin erikoinen.
Viime vuonna korttipelin tekijät markkinoivat peliään black fridayn kunniaksi myymällä nettisivujensa kautta härän jätköksiä. Kyllä, selkokielellä sanottuna paskaa. Kasa härän kikkareita maksoi kuusi dollaria. Tilaajia oli lopulta yli 30 000 kappaletta, ja osa tilaajista laittoi kikkareet saman tien myyntiin Ebayhin kovalla voitolla.
Pelin tekijät olivat vauhdissa myös tänä vuonna. Viime perjantaina Cards Against Humanityn verkkosivuilla sai lahjoittaa rahaa pelin tekijöille black fridayn kunniaksi. Mitä lahjoittajat sitten saivat vastineeksi? Eivät mitään. Eivät yhtään mitään.
Huomioitakoon, ettei rahaa lahjoittaville koskaan edes luvattu mitään. Yhteensä pelaajat lahjoittivat pelin tekijöille ja peliä tekevän firman henkilökunnalle rahaa 71 145 dollaria. Firma on kolmen vuoden aikana jakanut rahaa erilaisille hyväntekeväisyyjärjestöille yli 4 miljoonaa dollaria. Tänä vuonna lahjoitetut rahat annettiin suoraan pelin parissa työskenteleville henkilöille.
Työntekijöiden ostoslistat on julkaistu nyt Cards Against Humanityn sivuilla. Lista on melkoisen mielenkiintoista luettavaa. Osa firman työntekijöistä osti itselleen PS4- tai Wii U -konsolin, kun taas osa työntekijöistä käytti rahansa hieman luovemmin. Tom osti itselleen aidon haarniskan. Holly-niminen työntekijä osti itselleen opiskelupaikan Haukijärvellä sijaitsevaan Arteles-kouluun. Karlee taas osti itselleen kultaisen dildon. Jep.
Kaikki Cards Against Humanityn parissa työskentelevien ihmisten ostokset löydät pelin kotisivuilta täältä.
Kuvien alta näet videon, jonka avulla pääset hieman perille siitä, millainen peli Cards Against Humanity on.